Skip to main content

Date exacte și raportare mai ușoară a gestiunii deșeurilor către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, mai puține griji

Raportarea către Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) include monitorizarea gestiunii deșeurilor generate, evaluarea emisiilor de poluanți, analiza rapoartelor de poluare a apelor și a solului, precum și alte activități din acest spectru. Scopul raportului este reducerea impactului negativ asupra mediului și menținerea evidențelor pentru raportare, prin îmbunătățirea conformității cu reglementările și standardele de mediu existente.

În România, evidența gestiunii deșeurilor este reglementată prin Legea 211/2011, OUG 92/2021, HG 1061/2008 și de HG 856/2002.

Prin externalizarea raportării către ANPM, ne asigurăm că serviciile oferite sunt impecabile și la timp. În plus, procesul de furnizare a informațiilor este foarte simplu prin intermediul aplicației pentru gestionarea raportărilor și managementul deșeurilor.. Acest lucru se traduce printr-un cost mult mai mic decât prin intermediul unui consultant de mediu. Ne adaptăm nevoilor companiei tale în câteva secunde, asigurând în același timp conformitatea legală.

Gestionarea și evidența deșeurilor - cui se adresează?

Toate companiile generează deșeuri ca rezultat al activității lor. În consecință, evidența gestionării deșeurilor este o obligație legală pentru orice societate comercială, indiferent de domeniul de activitate (birou, servicii, producție, construcții etc), sau numărul de angajați. Toate firmele au obligația să raporteze anual la APM evidența gestiunii deșeurilor.

Conform legii 211/2011, producătorii de deșeuri, deținătorii de deșeuri, comercianții și brokerii, operatorii economici care desfășoară activități de tratare a deșeurilor au obligația de a ține la zi o evidență a gestiunii deșeurilor, pentru fiecare tip de deșeu și să o transmită anual agenției județene pentru protecția mediului. [1]

Cine are responsabilitatea de a ține evidența gestionării deșeurilor?

În conformitate cu Legea 211/2011, persoanele juridice care dețin sau produc deșeuri, comercianții și operatorii economici implicați în colectarea și transportul deșeurilor sunt obligați să numească un angajat care să monitorizeze și să asigure respectarea cerințelor stabilite de această lege. Alternativ, pot delega această responsabilitate unei alte persoane.
Persoanele desemnate trebuie să aibă o pregătire adecvată în gestionarea deșeurilor, inclusiv a deșeurilor periculoase. [2]

Faci față cu succes oricăror provocări legislative, fără stresul raportării către ANPM

Gestionarea deșeurilor presupune manipularea, depozitarea și eliminarea materialelor reziduale. Majoritatea companiilor și fabricilor, se confruntă cu probleme în gestionarea deșeurilor. În ceea ce privește emisiile de poluanți, acestea sunt mai dificil de monitorizat și raportat și apar doar în întreprinderile care utilizează furnale. Deși aceste provocări par descurajante, SIGAD vine în sprijinul tău prin externalizarea serviciului de raportare către Agenția Națională pentru Protecția Mediului.

Prin externalizarea serviciilor de raportare ANPM, echipa SIGAD te ajută în:

Identificarea activităților cu impact asupra mediului, precum cantitatea de deșeuri generate, poluanții atmosferici, utilizarea de substanțe periculoase sau poluante.

Colectarea datelor referitoare la aceste activități și impactul lor asupra mediului, asigurându-ne că informațiile sunt precise și bine documentate.

Calcularea emisiilor și a altor aspecte legate de impactul asupra mediului, utilizând metode standardizate și modele de calcul.

Raportarea deșeurilor și a celorlalte date relevante către ANPM, în conformitate cu cerințele și termenele stabilite de aceasta, și monitorizarea continuă a impactului asupra mediului, pentru a putea lua măsurile necesare de reducere a poluării.

Sigad revoluționează modul în care companiile își gestionează datele:

Unele dintre cele mai mari companii folosesc platforma SIGAD pentru a monitoriza utilizarea resurselor într-un mod eficient și responsabil și pentru a genera documentația conform legislației de mediu ce cuprinde:

1

Descrierea activităților

Descrierea activităților economice și a proceselor tehnologice adoptate de companie în vederea atingerii obiectivelor de sustenabilitate.
2

Evaluarea inițială

Evaluarea emisiilor de poluanți atmosferici, a consumului de energie și a cantităților de deșeuri generate.
3

Analize

Analiza utilizării de substanțe periculoase sau poluante, cum ar fi produse chimice, metale grele sau alte substanțe care pot avea un impact negativ asupra mediului.
4

Descrierea măsurilor

Descrierea măsurilor luate de companie pentru a reduce impactul asupra mediului, cum ar fi utilizarea surselor de energie regenerabile, reciclarea deșeurilor sau reducerea emisiilor de poluanți atmosferici.
5

Evaluarea conformității

Evaluarea conformității cu reglementările și standardele de mediu existente.

Pachet externalizare servicii GD

Preluarea completă a sarcinilor companiei privind gestionarea obligațiilor de raportare către ANPM:

Principalele livrabile:

  • Identificarea tuturor fluxurilor de activități care generează obligații de raportare la APM;
  • Asistență în încadrarea deșeurilor pe categoriile impuse de lege;
  • Întocmirea gestiunii deșeurilor, lunar, conform prevederilor legale;
  • Întocmirea și depunerea raportul anual privind gestiunea deșeurilor la APM;
  • Gestionarea contului în S.I.M. al companiei;
  • Asistarea companiei în implementarea soluțiilor recomandate și în îmbunătățirea procedurilor de lucru;
  • Buletin informativ cu modificările legislative și operaționale privind îndeplinirea obligațiilor la APM.

Servicii adiționale:​

  • Întocmirea și verificarea dosarului de trasabilitate deșeuri
  • Deplasarea la punctele de lucru ale companiei pentru diversele probleme de mediu apărute în activitatea companiei
  • Audit de deșeuri;
  • Întocmirea Programului de prevenire şi reducere a cantităţilor de deşeuri generate

De ce SIGAD?

1

EXPERTIZĂ

Echipa noastră este formată din experți IT și specialiști din domeniul legislației de mediu. Împreuna am dezvoltat platforma SIGAD, asigurând corectitudine și eficiență maximă datorită expertizei noastre îndelungate și proceselor de raportare complexe.
2

SCALABILITATE

Nu mai este nevoie să cauți ore în șir informații despre actualizări legale. Îți explicăm cele mai recente legi, apoi, în funcție de industrie, oferim suport specializat. Transformăm teoria în practică și o aplicăm cu precizie.
3

Suport

Indiferent dacă ai nevoie de asistență telefonică sau de o întâlnire față în față, suntem aici pentru a te asigura că suntem lângă tine. Astfel ești sigur că respecți cerințele legale în ceea ce privește raportarea către Agenția Națională pentru Protecția Mediului.
De ce sa alegi Sigad

Ce se întâmplă dacă compania nu respectă cerințele de raportare către Agenția pentru Protecția Mediului?

Dacă o companie nu respectă cerințele de raportare către Agenția pentru Protecția Mediului, aceasta poate fi supusă sancțiunilor, inclusiv amenzilor sau suspendării activității. Conform Legii 211/2011, amenzile se situează între 15.000 si 40.000 lei. [3]

Surse
[1, 2, 3] Indaco Systems. “Art 49 Păstrarea Evidenţei | Lege 211/2011.” Lege5, 2024, lege5.ro/Gratuit/gm4tgmzxga/art-49-pastrarea-evidentei-lege-211-2011?dp=gy3tgnbvgu3ts. Accessed 4 Sept. 2024.

Întrebări frecvente despre raportarea către ANPM

Care sunt documentele necesare pentru a raporta către Agenția pentru Protecția Mediului?

Care sunt termenele limită pentru raportarea către Agenția pentru Protecția Mediului?

Ce se întâmplă dacă compania nu respectă cerințele de raportare către Agenția pentru Protecția Mediului?

Ce se întâmplă dacă compania nu respectă cerințele de raportare către Agenția pentru Protecția Mediului?

Trebuie să lucrez cu colectori autorizați sau îmi pot transporta singur deșeurile?

Cât de detaliată trebuie să fie raportarea către Agenția pentru Protecția Mediului?

Ce se întâmplă cu informațiile furnizate de companii în cadrul raportării către Agenția pentru Protecția Mediului?

Cum te poate ajuta un consultant să îți îndeplinești cerințele de raportare către Agenția pentru Protecția Mediului?

Care sunt cele mai comune erori sau probleme întâmpinate de companii atunci când raportează către Agenția pentru Protecția Mediului?

Încă mai ai întrebări despre raportarea către Agenția Națională pentru Protecția Mediului?

Programează o discuție cu unul dintre specialiștii noștri și află cum putem ajuta compania ta să devină sustenabilă.

Programează o discuție