Skip to main content

Producător sau importator de produse? Atunci modulul AFM este pentru tine!

Toți producătorii și importatorii trebuie să raporteze lunar către Administrația Fondului de Mediu pentru a respecta normele și reglementările privind protecția mediului. Știm că uneori povara raportărilor de sustenabilitate poate fi descurajantă, mai ales când calculele se complică, dar în același timp esențială. Tocmai din acest motiv este important să lucrezi cu profesioniști în acest domeniu.

Dacă evitarea stresului birocratic asociat cu calculele și raportările către AFM sunt unul dintre obiectivele tale și nu dorești să investești în crearea unui departament de mediu, echipa noastră îți oferă soluții eficiente și profesionale.

Ce tipuri de deșeuri trebuie raportate la AFM?

Ambalaje

Echipamente electrice și electronice

Baterii și acumulatori portabile

Substanțe periculoase

Uleiuri

Anvelope

Pungi

SGR

Transformă modul de lucru cu Sigad

Pentru ca tu să te poți concentra asupra businessului tău, lasă-ne pe noi să te ajutăm să aliniezi viziunii companiei tale o strategie orientată spre sustenabilitate și responsabilitate față de mediu. Totul într-o deplină conformitate legală.

Prin externalizarea serviciilor, poți beneficia de următoarele avantaje:

Raportare precisă, corectă și organizată către Administrația Fondului de Mediu. Ne ocupăm în totalitate de depunerea declarațiilor către AFM.

Obținerea unei viziuni complete asupra tuturor proceselor și informațiilor legate de cantitățile declarate, pentru a avea întotdeauna control asupra acestora.

Actualizări în timp real. Obții cele mai recente și precise date.

Notificare în timp real legate de eventualele modificări legislative și de pașii necesari pentru conformare.

O echipă și o platformă adaptată proceselor companiei tale

În România, gestionarea deșeurilor este o activitate de protecția mediului stabilită prin legislația de mediu. Toate companiile publice sau private trebuie să depună raportări privind evidența ambalajelor introduse pe piața națională și a celor generate de activitatea de producție.

SIGAD revoluționează modul în care companiile gestionează datele:

1

ECONOMISEȘTI TIMP PREȚIOS

Pe scurt, eficientizezi la maximum timpul și efortul necesare centralizării și analizei informațiilor necesare privind raportare către Administrația Fondului de Mediu dar și către partenerii tăi de tip OIREP. Platforma SIGAD permite automatizarea proceselor de colectare a datelor, astfel încât organizarea și managementul datelor să fie realizate mult mai eficient, iar raportul să fie generat automat.
2

Monitorizezi indicatorii cheie

Poți urmări indicatorii relevanți pentru mediu pe tot parcursul anului, nu doar în perioada de raportare. Astfel ai o imagine de ansamblu a impactului companiei tale asupra mediului și poți identifica eventuale probleme în timp util. Acest tip de monitorizare continuă are avantajul de a te ajuta să iei măsuri preventive și corective din timp, astfel încât să eviți eventualele amenzi sau penalități.
3

TE ADAPTEZI RAPID CERINȚELOR LEGISLATIVE ȘI REGLEMENTĂRILOR NOI

Administrația Fondului de Mediu poate modifica cerințele sau reglementările în orice moment. Folosirea unei platforme digitale te ajută să fii mereu la curent cu schimbările legislative și să ajustezi raportările rapid.
Externalizare calcule raportari AFM

Transformă toate obligațiile pe care le ai față de AFM într-un proces simplu și eficient, aliniat la strategia de dezvoltare a companiei tale cu SIGAD!

  • Raportul este clar, concis, cu informații bine organizate și prezentate într-un mod logic și coerent.
  • Informațiile cuprinse sunt relevante în privința impactului asupra mediului și prezintă setul de măsuri pe care le-ai adoptat pentru a minimiza acest impact.
  • Toate rapoartele generate de aplicație conțin formule, nu doar cifre. Astfel, inspectorii de mediu pot verifica modul în care s-a ajuns la cantitățile raportate, reducând șansele de amenzi.  – Acest lucru înseamnă că oricine poate vedea că s-au folosit 2 grame de ambalaj de hârtie-carton primar, adică o etichetă.
  • Ai o echipă de experți care verifică acuratețea și coerența informațiilor înainte de a fi raportate către AFM.
  • Externalizarea raportărilor către Administrația Fondului de Mediu poate reprezenta soluția eficientă de care compania ta are nevoie pentru a nu mai avea grija raportărilor.
  • Ai încorporată lista tuturor OIREP-urile și prețurile actualizate pentru a calcula impactul costurilor de mediu.

Pachet externalizare servicii AFM

Preluăm toate sarcinile companiei tale privind calculul și obligațiile ei de raportare a produselor puse pe piață (fiscalitate de mediu).

Principalele livrabile:

  • Înrolarea companiei pe platforma online AFM și obținerea contului de utilizator și parola;
  • Calcularea corectă a cantităților introduse pe piața națională prin modificare continuă și conformă cu prevederile legale;
  • Identificarea și gestionarea fluxurilor de activități care generează obligații la Fondul pentru mediu;
  • Întocmirea și transmiterea raportărilor către OIREP și a declarațiilor fiscale către AFM;
  • Asistarea companiei în implementarea soluțiilor recomandate și în îmbunătățirea procedurilor de lucru;
  • Urmărirea îndeplinirii obiectivelor de reciclare;
  • Asistarea companiei în cazul unui control fiscal AFM (la distanță) răspunsuri note explicative, întocmire situații centralizatoare conform solicitărilor, întocmire punct de vedere la încheierea inspecției fiscale (daca va fi cazul).

Servicii adiționale:​

  • Servicii profesionale de determinare și cântărire a produselor și ambalajelor;
  • Audit al tuturor tipurilor de produse și ambalaje;
  • Audit fiscal de mediu (simulare inspecție AFM);
  • Asistență juridică de specialitate în caz de litigii privind aspecte de mediu.

De ce SIGAD?

1

Expertiză

Echipa noastră este formată din experți IT și specialiști din domeniul legislației de mediu. Împreuna am dezvoltat platforma SIGAD, asigurând corectitudine și eficiență maximă datorită expertizei noastre îndelungate și proceselor de raportare complexe.
2

Scalabilitate

Nu mai este nevoie să cauți ore în șir informații despre actualizări legale. Îți explicăm cele mai recente legi, apoi, în funcție de industrie, oferim suport specializat. Transformăm teoria în practică și o aplicăm cu precizie.
3

Suport

Indiferent dacă ai nevoie de asistență telefonică sau de o întâlnire față în față, suntem aici pentru a te asigura că suntem lângă tine. Nu ezita să ne contactezi pentru orice întrebare.
De ce sa alegi Sigad

Întrebări frecvente despre raportările către AFM

Cine trebuie să raporteze la Administrația Fondului pentru Mediu?

Care sunt documentele necesare pentru raportarea la Administrația Fondului pentru Mediu?

Ce trebuie sa declar catre AFM?

Cine are obligația de a raporta pungile sau cutiile ce sunt puse pe piață dar nu sunt personalizate cu marca proprie?

Ce se intamplă dacă nu raportez la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM)?

Există termene limită pentru raportare?

Ce fac în cazul unui control?

Cum poate ajuta Sigad companiile în raportarea către AFM?

Sunt informațiile raportate confidențiale?

Ce se întâmplă după ce am depus raportul la AFM?

Ce fac dacă nu sunt sigur că am inclus toate informațiile necesare în raport?

Încă mai ai întrebări despre raportările către AFM?

Programează o discuție cu unul dintre specialiștii noștri și află cum putem ajuta compania ta să devină sustenabilă.

Programează o discuție